باربری پاس در تهران

اسباب کشی و باربری در تهران - باربری پاس

باربری پاس در تهران

اسباب کشی و باربری در تهران - باربری پاس

نحوه بسته بندی اثاثیه به صورت موردی

نحوه بسته بندی اثاثیه به صورت موردی


بسته بندی ظروف شکستنی و کریستال


آسیب پذیرترین و با ارزش ترین بخش اثاثیه منزل ظروف و کریستالها هستند و هرقدر آنها را با دقت و حوصله بیشتری بسته بندی کنید بهتر است و نگرانی شما را از بابت صدمه دیدن کمتر می کند.


بهتر است لوازم گران قیمت خصوصا شکستنی ها را درجعبه های اصلی خودشان که دارای حفاظ هایی است قرار دهید.


اگر کارتن این وسایل را دور ریخته اید در مورد این بخش از اثاثیه حتما از کارتنهای مستحکم و استاندارد استفاده کنید.


ظروف چینی کم حجم مانند بشقاب در تعداد بالا بسیار سنگین هستند و می توانند در هنگام حمل مشکل ساز شوند. سعی کنید تا در زمان حمل و نقل تعداد معقولی از ظروف را در هر جعبه قرار دهید.


برای کالاهای شکستنی از کارتنهای بزرگ استفاده نکنید چون سنگینی زیاد باعث می شود احتمال از بین رفتن تعادل هنگام حمل زیاد شده و در این صورت بدست آوردن تعادل مجدد سخت بوده و در صورت رها شدن کارتن به هر دلیلی درصد آسیب در کارتنهای سنگین بسیار بالاتر از کارتنهای با وزن مناسب است.


وسایل شکستنی حتما باید با لفاف مناسب بسته بندی شوند. آنها را در فوم، پلاستیک حباب دار، کاغذ تمیز یا پارچه نخی بپیچید و درون یک کارتن سالم و محکم بسته بندی کنید.

  

بهتر است خصوصا در مورد کارتن شکستنی ها ۳-۲ سانتی متر بالا و پائین کارتن با چیزی که نرم و منعطف باشد مانند کاغذ مچاله شده، پلاستیک حبابدار، لباس یا حوله پر شود تا در صورتی که کارتن سنگینی روی آن قرار گرفت اجناس داخل آن آسیب نبیند.


هنگام پر کردن کارتن به ظرفیت آن توجه کنید. وسایل نباید به دیواره های کارتن فشار بیاورند چون هنگام حمل بسیار آسیب پذیر می شوند.


سعی کنید اجناس داخل کارتن ثابت شوند و فضاهای خالی را با کاغذ مچاله شده، پلاستیک حباب دار،لباس یا دستمال پر کنید.


اجناس خرده ریز مانند قاشق و چنگال را قبل از بسته بندی شمارش کنید تا از کسری آنها مطلع شوید و برای راحتی آنها را می توانید با لفاف مناسب در ظروف فریزری در دار قرار دهید.


کارتنها و جعبه های کوچک را درون کارتن های بزرگ قرار دهید تا فراموش نشوند و کار حمل آنها تسهیل گردد. البته به وزن نهایی کارتن بزرگ توجه کنید که قابل حمل باشد.


برای بسته بندی بشقابها در بین آنها از لفافهای نازک مانند فوم نازک یا کاغذ تمیز استفاده کنید. سعی کنید هر یک دست را جدا و دور آن را با پلاستیک حبابدار یا چند لایه فوم بپوشانید. این دسته ها را به صورت عمود مانند آبچکان ظرفشویی در کارتن قرار دهید تا احتمال آسیب کمتر شود. اگر ارتفاع کارتن زیاد است بهتر است ظروف بالاتر و در مرکز قرار گیرند.


در مورد ظروف مسطح مانند دیسها نیز توجه شود که در کف کارتن خوابانده نشود بلکه مانند بشقابها عمودی قرار گیرند.


بهتر است کریستال های گران قیمت به تنهایی یا نهایت هر ۲ الی ۳ قلم با هم درون یک کارتن قرار گیرند و از نایلون حبابدار برای بسته بندی آنها استفاده شود.


در مورد کارتنهای ظروف چینی حتما هشدار حمل با احتیاط، شکستنی و جهت حمل را مشخص کنید. می توانید برای راحتی این کارتنها را با کاغذهای رنگی مشخص کنید که هم تشخیص آن برای باربرها راحت باشد هم شما بتوانید هنگام حمل آنها را سریع شناسایی می کنید.


هنگام حمل به کارکنان شرکتی که حمل و نقل را انجام می دهند، بگویید برای حمل این کارتن ها و جای آنها در کامیون، کارهای لازم را انجام دهند. معمولا این کارتن ها را به تنهایی حمل می کنند و از حمل چندتایی آنها باید جلوگیری کرد و داخل کامیون روی کارتن های دیگر و در جای ثابتی قرار می دهند تا تکان نخورند.


بسته بندی لیوانها و ظروف استوانه ای


تور فوم بهترین لفاف برای این اجناس است. بهتر است که این اجناس با چیزهای سنگین و زاویه دار بسته بندی نشوند. نکته مهم در مورد این اجناس این است که اولا در کارتن تحت فشار نباشند دوما به صورت ایستاده داخل کارتن قرار گیرند و سوما از بالا و کف کارتن فاصله داشته باشند.


شما می توانید از کارتن مخصوص لیوان که برای این کار تهیه شده نیز برای بالا بردن سرعت و ظریب ایمنی حمل ای اقلام استفاده کنید.


بسته بندی مایعات آشپز خانه


در مورد این قبیل اجناس تور فوم که مناسبترین لفاف برای کالاهای استوانه ای است استفاده می شود و بهتر است هر کدام جداگانه داخل یک نایلون قرار گرفته و بسته بندی شوند تا اگر اتفاقی افتاد مشکلات جانبی کمتری پیش آید. برای حمل جعبه های چوبی یا پلاستیکی محکم مناسب هستند و در صورت نبود این جعبه ها از کارتنهای کوچک استفاده کنید.از کارگرها بخواهید هنگام حمل و محل قرار دادن در کامیون احتیاط بیشتری بکنید.


بسته بندی مواد غذایی


همانطور که قبلا گفته شد برنامه غذایی و خرید را به صورتی تنظیم کنید که ترجیحا چیزی باقی نماند. اگر از مواد فریزری باقی مانده آنها را روز قبل درون ظروف بزرگ مانند قابلمه به منزل یکی از نزدیکان منتقل کنید. مقداری یخ برای این انتقال از قبل آماده کنید. میوه های باقی مانده را نیز داخل نایلون تمیز با ماشین خود حمل کنید. موادی مانند برنج و بنشن اگر در ظروف خیلی بزرگ هستند از ظروف خود خارج و پس از اطمینان از عدم وجود آفت داخل کیسه ریخته و با گونی مناسب حمل کنید و داخل ظرفهای آنها را با چیزهای خرده ریز مثل ادویه جات و … پر کنید. در این کار از تکان نخوردن این خرده ریزها در ظرف مطمئن و طوری درب آنها را ببندید که باز نشوند برای این کار از چسب پهن یا ریسمان استفاده کنید.


بسته بندی دستگاه های آشپزخانه


اگر کارتن خود دستگاه را دارید بهترین راه برای حمل آنها است. اگر به هر دلیلی کارتن آنها موجود نیست باید با لفاف مناسب که معمولا پلاستیک حبابدار است پوشانده و در کارتن مناسب قرار گیرند. در مورد دستگاههای کوچک تر می توانید با هم داخل کارتن مناسبی که تحمل وزن را دارد قرار دهید. اگر دستگاه بزرگ است و داخل کارتن های معمول جا نمی شود از چند لایه نایلون حبابدار استفاده کنید یا از ورق کارتن برای پوشش استفاده کنید و از کارگرها بخواهید در هنگام حمل و محل قرار گرفتن در کامیون دقت بیشتری بکنند.


بسته بندی یخچال و فریزر


یخچال و فریزرهای خانگی از جمله لوازم زندگی هستند که به دلیل ابعاد و وزن از لحاظ حمل و نقل دارای محدودیت هستند. جابجایی های سالیانه و طبقاتی بودن ساختمان ها به همراه سیستم های حساس یخچال و فریزرهای خانگی در قسمت موتور و سرد کننده، ایجاب می کند تا حمل و نقل این کالاها با حساسیت و حوصله بیشتری انجام شود.


با توجه به اینکه شما تا آخرین لحظه با این وسیله سرو کار دارید داشتن یک برنامه غذایی مناسب که قبلا ذکر شد بسیار کمک کننده است.


روز قبل فریزر را از برق بکشید و یخچال را کاملا خالی و تمییز کنید.


ترجیحا بهتر است طبقه ها جداگانه حمل شوند و سایر قسمتهای متحرک مثل جا تخم مرغی، جا میوه ای و … با چسب مخصوص نقاشی کاملا ثابت شوند.


درب یخچال را در صورت داشتن قفل ببندید در غیر این صورت با چسب مخصوص نقاشی این کار را انجام دهید. اگر از طناب برای بستن استفاده می کنید مواظب قسمتهای سرد کننده پشت دستگاه در یخچالهای قدیمی باشید.


سیم برق را جمع کرده و در پشت یخچال با چسب مخصوص نقاشی آن را ثابت کنید.


در مورد یخچالهای ساید بای ساید اگر بتوانید با کمک شرکت تولید کننده یا افراد فنی درب آن را جدا کنید به میزان بسیار زیاد در بالابردن ضریب ایمنی حمل موثر است. درب این یخچالها از اهمیت بالایی برخوردار است و وقتی به تنهایی حمل شود احتمال آسیب پایین می آید و بدنه هم با باز شدن درب سبک تر و کم حجم تر می شود و حمل آن ساده تر می شود.


پس از اطمینان از بستن درست همه چیز دور یخچال را با یک یا دو لایه نایلون ضربه گیر بپوشانید. برای محکم کردن پلاستیک حبابدار بهترین کار پیچیدن چند لایه سلفون مخصوص است در غیر این صورت از چسب با کیفیت به اندازه مناسب استفاده کنید یا دور آن طناب بپیچید. توجه کنید که به نحوی از نایلون حبابدار استفاده کنید که شل نباشد و محکم پیچیده شده باشد و از درست بسته شدن آن مطمئن شوید که در حین کار باز نشود.


هنگام حمل بهتر است که به صورت ایستاده یا نیمه ایستاده حمل شود تا از ورود روغن کمپرسور به لوله های خنک کننده جلوگیری شود.


هنگام حمل به هیچ عنوان از لوله های کندانسور یا درب یخچال استفاده نشود.


بهتر است در کامیون با لفاف مناسب در گوشه ای ثابت شود تا در تکانهای ماشین بدنه و سیستم سرد کننده آسیب نبیند.


بعد از انجام جابجایی و استقرار یک بررسی عمومی به لحاظ آسیب دیدگی قسمت های سرد کننده، سیم های برق و … انجام دهید تا اگر مشکلی پیش آمده با بازدید فنی از اتفاقات حادتر جلوگیری کنید.


پس از قرار دادن یخچال در جای خود با استفاده از پیچهای مخصوص آن را تراز و پس از زمانی حدود ۵ ساعت آن را به برق با جریان ثابت وصل کنید.توجه کنید.


بسته بندی اجاق گاز


ابتدا تمام متعلقات قابل جدا شدن را مانند شعله پخش کن ها، درب شیشه ای روی گاز و طبقه فر را جدا کنید و جداگانه بسته بندی کنید. سیم برق و لوله گاز را با چسب به پشت گاز متصل کنید. درب فر را با چسب مخصوص نقاشی خوب ببندید. با توجه به اینکه ممکن است در کامیون روی گاز چیزی قرار دهند بهتر است یک کارتن تا شده یا ورق کارتن را روی گاز قرار دهید تا از آسیب به سطح گاز جلوگیری شود. پس از اطمینان از بسته شدن همه چیز با یک یا دو لایه نایلون ضربه گیر گاز را پوشش دهید.


بسته بندی ماشین لباس شویی


بسته بندی ماشین لباسشویی با توجه به نوع ماشین لباسشویی متفاوت است ، اینکه یک ماشین لباسشویی سطلی باشد ، دوقلو باشد و یا حفره ای باشد در بسته بندی حساسیت های خاص خود را دارد ولی بطور عمومی در مورد همه ی ماشین ها باید موارد زیر را رعایت کنید .


درب ماشین لباسشویی و مخزن پودر لباسشویی با چسب مخصوص نقاشی کاملا چفت و محکم باشد.


 همه ی ماشین لباسشویی ها بطور عمومی از یک سیم برق و یک لوله ی فاضلاب و در برخی از انواع آنها لوله ی اتصال آب گرم و آب سرد برخوردارند. حتما کابل برق کاملا جمع شود . لوله ی خروجی به فاضلاب کاملا جمع شود و درب لوله حتما بسته شود. ورودی آب گرم و آب سرد نیز حتما پوشانده شود. سعی شود در مواردی که ماشین لباسشویی دارای پایه است کابل برق و لوله ی فاضلاب پس از جمع شدن به زیر ماشین لباسشویی با احتیاط نصب گردد و جمع شود . و در سایر مواقع حتما در یک سمت ماشین لباسشویی در کنار هم جمع شود و به تنه ماشین لباسشویی با چسب متصل گردد.


در مورد ماشین های حفره ای دقت کنید با پیچ های مخصوصی که دارند محور گردنده آن را مهار کنید. اگر به این نکته دقت نکنید در صورت حمل غیر اصولی ممکن است بعدا هنگام کار با صدای غیر عادی ماشین مواجه شوید.


پس از اطمینان از بسته شدن تمام متعلقات با استفاده از یک یا دو لایه پلاستیک حبابدار مانند یخچال خوب پوشش دهید.


بسته بندی ماشین ظرفشویی


در مورد ماشین ظرفشویی نیز به همین صورت عمل کرده و ابتدا درب آن را با چسب مخصوص نقاشی خوب ببندید و متعلقات آن را مانند سیم برق و لوله های ورود و خروج آب با چسب به بدنه متصل کنید.


پس از اطمینان از بسته شدن تمام متعلقات با استفاده از یک یا دو لایه پلاستیک حبابدار مانند یخچال خوب پوشش دهید.


توجه داشته باشید در مورد کالاهای بزرگ آشپزخانه اگر از پلاستیک حباب دار برای لفاف استفاده می کنید دیگر نیازی به بستن درب آنها با چسب نیست.


بسته بندی کتاب


برای کتابها و لوازم سنگینی مثل ابزارهای فنی حتما از کارتن های کوچک استفاده کنید. توجه کنید که شاید این وسایل شکستنی نیستند ولی اولا شما هم در منزل قدیم حین بسته بندی و هم در منزل جدید موقع باز کردن اثاثیه ناگزیر از جابجا کردن این کارتنها هستید پس به فکر سلامتی خود باشید دوما کارگرها هم انسان هستند به قول معروف ” آن قدر بار کن بِکشه نه اینکه بُکشه ” و از طرفی هنگام کار برای بردن کارتنهای سنگین ممکن است غر بزنند یا حتی طلب پول اضافه کنند ثالثا ممکن است حین جابجایی کارتنی که خیلی سنگین است روی سایر اثاثیه که بسته بندی مناسب ندارند قرار گرفته و به آنها آسیب جدی برساند.


برای راحتی کار ابتدا قفسه پایین را شروع کنید و کارتن بعدی را روی کارتن پر شده قرار داده و قفسه بالاتر را شروع کنید با این کار نیاز به نشستن و برخاستن بی مورد ندارید.


سعی کنید کتابهای با سایز یکسان را کنار هم قرار دهید تا چیدمان مناسب تری داشته باشید.


جهت قرار دادن کتاب در کارتن بهتر است مانند قفسه کتابخانه باشد و در بالا و پایین کارتن از یک لایه نایلون ضربه گیر یا کاغذ مچاله شده برای محافظت از لبه کتاب استفاده کرد. اگر دو سری کتاب کنار هم قرار می گیرد پشت به پشت هم باشند که در اثر حرکت آسیب به هم نرسانند.


یکی از روشهای مناسب حمل کتاب استفاده از چمدانهای چرخدار است.


اگر کتب نفیس دارید می توانید با فوم آنها را پوشش دهید و بالا و پائین کارتن را نیز با چیز نرمی مانند فوم، پلاستیک حبابدار یا پارچه بپوشانید.


بسته بندی مجموعه فیلم و موسیقی


این مجموعه ها اگر دارای قاب هستند یا از نوع VHS هستند معمولا می توانند داخل کارتنهای متوسط قرار گیرند ولی اگر به صورت CD یا DVD بدون قاب هستند مانند اجناس سنگین باید داخل کارتن های کوچک قرار داده شوند و اگر فاقد هیچگونه لفاف هستند حتما از فوم یا کاغذ بدون جوهر در بین آنها استفاده شود.


معمولا تمام مجموعه ها برای صاحبان آنها گرانبها هستند ولی اگر مجموعه شما بیش از حالت معمول خاص است بهتر است با دقت بیشتر آن را بسته بندی کنید و سعی کنید محتویات کارتن حتما با لفاف مناسب بوده و تحت فشار نباشند. اگر آنها را با وسیله شخصی حمل نمی کنید برچسب آن به صورتی باشد که نشان دهنده اهمیت مادی یا معنوی بالای آن نباشد و با عنوان شکستنی تنها اهمیت نحوه حمل و قرار دادن آن داخل ماشین را به باربرها گوشزد کنید.


بسته بندی لباس


لباسها با توجه به ارزش آنها با روشهای مختلف بسته بندی می شوند. اگر دراور یا کمدی که لباسها داخل آن هستند با محتویاتش برای حمل سنگین نیست می توان درون همان ها حمل شوند فقط باید درب کمد یا دراور با چسب مخصوص نقاشی به خوبی مهار شود. برای لباسهای معمولی می توان از گونی های بزرگ و البته نو استفاده کرد. پیشنهاد دیگر استفاده از بغچه های زیپ دار است که البته چون برای جابجا کردن ساخته نشده اند حتما باید با طناب پیچیده شوند و برای جابجایی از طناب استفاده شود و یا اینکه در جابجایی در بغل گرفته شوند. می توانید برای راحتی از چمدان و ساکهای مسافرتی نیز استفاده کنید. برای لباسهای گران قیمت مانند کت و شلوار و لباس شب و مجلسی بهتر است از کارتن مخصوص لباس استفاده شود. این کارتنها که دارای رگال هستند در حقیقت یک کمد لباس متحرک هستند که کار را بسیار راحت می کنند و چون لباس با چوب لباسی و ایستاده در آن قرار می گیرد لباس چروک نمی شود و بدلیل عدم نیاز به خشکشویی لباس می تواند به صرفه باشد. اگر از کارتن لباس استفاده نمی کنید لباسها را با چوب لباسی را روی خود رگال به تعدادی که روی هم فشار نیاورند درون گونی بزرگ، پلاستیک بزرگ یا ملحفه قرار داده و سر چوب لباسی ها را با طناب یا چسب به هم ببندید تا راحتتر حمل شوند و ترجیحا با ماشین خود حمل کنید.


فراموش نکنید که برای هر فرد مقداری لباس برای روز اثاث کشی و فردای آن جداگانه بسته بندی کنید تا به مشکل برنخورید.


بسته بندی رختخواب


از قدیم برای رختخواب عموما از ملحفه های بزرگ استفاده میشود. به صورت جایگزین می توانید از گونی های بزرگ و تمییز یا بغچه های زیپ دار سایز رختخوابی استفاده کنید. استفاده از گونی به دلیل ارزان بودن مرقون به صرفه تر است و از طرفی بغچه ها چون پس از جابجایی می توانند برای نگهداری رختخواب در کمد نیز استفاده شوند برای عده ای مناسبتر است. توجه کنید که اگر از بغچه های زیپ دار استفاده می کنید چون اساسا برای نگهداری ساخته شده اند نه حمل حتما باید با طناب پیچیده شوند و حمل با استفاده از طناب باشد.


بسته بندی خوشخواب


خوشخواب ها چون قابلیت تعویض رویه را ندارند و معمولا افراد نسبت به کثیف شدن آن حساس هستند و از طرفی اصطلاحا “بد بار” بوده و یکی از مشکلات جابجایی هستند. اگر کاور آن را دارید بهترین پوشش هستند در غیر این صورت از نایلونهای با عرض بالا می توانید جهت این کار استفاده کنید. یک روش دیگر پیچیدن چندین لایه سلفون مخصوص است که ارزانتر می باشد ولی کار زمان بری است.


بسته بندی دراور و کمد


لباس های تاشده موجود در کشوها و کمد اگر خیلی سبب سنگینی نمی شوند، بگذارید در کشوها بمانند. فقط کشوها و در را با چسب مخصوص به دیواره کمد بچسبانید. . نگذارید نوارچسب مدت طولانی روی دراور باقی بماند و چسب زدن را در آخرین لحظه جابه جایی انجام دهید.اگر دستگیره متحرک دارند یک چسب کاغذی یا فوم نازک دور آن بکشید تا هنگام حمل به بدنه آسیب نرسانند.


اگر دراور شما از چوب سنگین است و جابجایی آن با کشوها مشکل است ابتدا کشوها را خارج و پس از چیدن مرتب وسایل داخل آن کشوها را داخل یک یا دو پلاستیک بزرگ و ضخیم قرار دهید و با چسب طوری محکم کنید که چیزی از آن بیرون نریزد. اگر کشو از لوازم خرده ریز پر شده جوری آن را با وسایل دیگر مثل لباس زیر پر کنید که خرده ریزها در اثر برخورد با هم یا فشار آسیب نبینند. می توانید از کارتن پنج لایه ضخیم برای محافظت از گوشه ها استفاده کنید. پس از اتمام کار دراور یا کمد را با پلاستیک حبابدار یا سلفون مخصوص بپوشانید.


بسته بندی بوفه و ویترین


ابتدا طبقات را جدا کنید وکنار همدیگر قرار داده و بوسیله نایلون حباب دار یا ورق کارتن بسته بندی کنید. اگر بتوانید تاج و درب ها یا حداقل شیشه های درب را باز و جداگانه بسته بندی و حمل کنید بسیار در بالا بردن ضریب ایمنی موثر است. اگر وزن بوفه یا ویترین زیاد است یا روی درب کشوها از نظر هنری کار زیادی شده است بهتر است جداگانه بسته بندی و حمل شوند. اگر دربها قفل ندارند با چسب مخصوص خوب  ببندید. فراموش نکنید کلیدها را از روی درب بردارید و در جای مطمئنی بگذارید. اگر دستگیره متحرک دارند یک چسب کاغذی یا فوم نازک دور آن بکشید تا هنگام حمل به بدنه آسیب نرسانند. ابتدا نقاطی که حساس هستند مثل گوشه ها و کنده کاری های چوبی را با یک یا دو لایه نایلون حبابدار یا ورق پنج لایه کارتن پوشانده و با چسب مخصوص بچسبانید سپس دوباره با نایلون ضربه گیر یا سلفون مخصوص دور تا دور آن را بپوشانید.


بسته بندی مبلمان


این بخش از اثاثیه بدلیل شکلهای متنوع  اصطلاحا ” بد بار ” هستند. در مورد مبلمان سه سطح بسته بندی پیشنهاد می شود که این سه سطح از نظر قیمت و میزان حفاظت متفاوت هستند.


در این روش صرفا از سلفون مخصوص برای پوشش استفاده می شود که فقط از کثیف شدن مبلمان جلوگیری می شود ولی مانع آسیب در اثر ضربه ها نمی شود.

در این روش ابتدا نقاط حساس مبل را با یک یا دو لایه پلاستیک حبابدار یا ورق پنج لایه کارتن می پوشانید. این نقاط در مبلهای کلاسیک یا استیل قسمتهایی مانند تاج، دسته و پایه هستند که کنده کاری چوب دارند و در مورد مبل های راحتی قسمتهایی مانند روی دسته و پشت سر و گوشه ها هستند( در مورد مبل های کلاسیک می توان برای محافظت بیشتر و کار آسان تر از فوم مخصوص لوله ای استفاده کرد). سپس با سلفون مخصوص دور تا دور آن را پوشش میدهید. این روش رایج ترین روش بسته بندی است که اگر باربرها بی دقتی نکنند انشاا.. از آسیب های رایج مصون می مانید.

این روش معمولا برای مبلمان گرانقیمت بیشتر استفاده می شود که مانند روش دوم است ولی قبل از پیچیدن سلفون با یک یا دو لایه نایلون حباب دار دور تا دور مبل را پوشش دوباره می دهند.

در تمام روشها اگر مبل شما روکش دارد میتواند به عنوان یک لایه محافظتی خوب که ظریب ایمنی را بالاتر می برد عمل کند.


در مورد مبلهای راحتی بهتر است اتصالات آن مانند زیر دسته های شیشه ای و پایه ها را جدا کنید. این مبلها بدلیل حجم بزرگتری که دارند در مسیر خصوصا پیچ راهروها آسیب پذیرترند و بدلیل وزنی که دارند ضربه هایی که به پایه می خورد شدید است. اگر این کار را انجام می دهید هر پایه را با پیچهای خودش جداگانه در کیسه های کوچک بسته بندی کنید و جای آن را با شماره گذاری و درج آن در دفترچه اثاث کشی مشخص کنید تا هنگام نصب مجدد به مشکل بر نخورید. اگر دشک ها قابل جدا شدن است بهتر است همراه کوسنها داخل نایلون یا گونی بزرگ و نو جداگانه حمل شوند.


در مورد مبلهای تک نفره کلاسیک بهتر است  بعد از پوشاندن نقاط حساس یکی از آنها را برعکس روی دیگری قرار دهید به گونه ای که نشیمن آنها در مقابل هم باشد. این دو را با طناب به هم متصل و سپس با پلاستیک حبابدار یا سلفون دور آن را پوشش میدهید. اگر مبل دسته دار است می توانید در فضای ایجاد شده بین دو نشیمن چیزهای سبک مثل لباس، پرده یا کوسن قرار دهید و اگر دسته ندارد به اندازه ای که تاج مبل به زمین نخورد از چیزهای سبک پر کنید. این کار باعث می شود پیچیدن پلاستیک حبابدار یا سلفون راحت تر و با میزان کمتر باشد و همینطور حمل آنها راحت تر و با ضریب ایمنی بالاتری انجام می شود و هنگام چیدن داخل ماشین از فضای ماشین استفاده بهینه تر می کنید.


در مورد میزهای جلو مبلی از روشی که برای میز ناهار خوری که در ادامه پیشنهاد شده استفاده کنید.


بسته بندی سرویس ناهار خوری


صندلی ها و پایه میز را به یکی از روشهایی که در مورد مبلمان ذکر شد بسته بندی کنید. برای بسته بندی صفحه روی میز ابتدا در صورت امکان آن را جدا سپس دور تا دور صفحه میز را با نایلون حبابدار دو یا سه لایه پوشش دهید ( برای محافظت بیشتر و کار آسان تر اگر میز شیشه ای بود از فوم محافظ مخصوص دور شیشه و اگر از جنس چوب است از فوم مخصوص لوله ای استفاده کنید). پس از این کار کل صفحه را با سلفون، پلاستیک حباب دار یا ورق کارتن پنج لایه پوشش بدهید.


بسته بندی سرویس خواب و کودک


در مورد کمد و دراور کنار سرویس و خوشخواب به روشی که قبلا ذکر شده عمل کنید. برای تخت خواب ابتدا اقدام به باز کردن اجزای آن در حد امکان بکنید. هنگام این کار مواظب پیچها باشید و سعی کنید با شماره گذاری و درج آن در دفترچه اثاث کشی خود از سردرگمی هنگام بستن سرویس جلوگیری کنید. اگر سرویس شما دارای کنده کاری چوب است ابتدا با یک یا دولایه پلاستیک حبابدار روی آن را بپوشانید سپس اجزای جدا شده را با سلفون یا پلاستیک حبابدار پوشش دهید.


بسته بندی تلویزیون و سیستم صوتی


حمل و بسته بندی تلویزیون و سیستم های صوتی مانند سینمای خانگی بدلیل ارزش بالای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. بهترین بسته بندی برای این اجناس استفاده از کارتنهای خودشان است. اگر کارتن آنها موجود نمی باشد ابتدا متعلقات آنها مانند پایه، سیم ها و کابلها را جدا کنید. آنها را با برچسب و درج آن در دفترچه اثاث کشی در بسته های مجزا قرار دهید. خود دستگاه را با یک یا دو لایه پلاستیک حبابدار پوشش دهید و اگر امکان داشت داخل یک کارتن بزرگ قرار دهید در غیر این صورت بخشهای حساس مثل صفحه و لبه تلویزیون ( خصوصا تلویزیونهای تخت ) و محل قرار گیری کلیدهای سیستم صوتی را بوسیله یک ورق کارتن پنج لایه بپوشانید و آن را با ماشین شخصی حمل کنید یا از کارگرها بخواهید موقع حمل و انتخاب جای قرار دادن داخل ماشین دقت بیشتری بکنند. در مورد باندهای سیستم سینمای خانگی نیز استفاده از پلاستیک حباب دار و ورق کارتن پنج لایه پیشنهاد می شود.


برای بسته بندی میز تلویزیون ابتدا متعلقات مانند طبقات شیشه ای را باز و جداگانه بسته بندی کنید سپس خود میز را به روشی که در مورد میز ناهار خوری عنوان شد عمل کنید.


بسته بندی آینه و تابلو


ابتدا حاشیه این اجناس را با دو یا سه لایه پلاستیک حبابدار پوشش می دهید سپس دور آنها را با سلفون یا نایلون حباب دار می پیچید. اگر تابلو یا آینه شما از ارزش مادی یا معنوی بالایی برخوردار است بوسیله ورق پنج لایه کارتن گوشه گیر درست کرده و بعد از این مراحل دو طرف را با ورق کارتن پنج لایه پوشش داده و با چسب یا طناب ببندید. بعضی از قاب‌ها یا آینه‌ها با پیچ یا وسایل خاصی آویزان شده‌اند و هنگام جابه‌جایی ممکن است گم شوند. آن‌ها را داخل کیسه نایلون بسته‌بندی کرده، روی وسیله بچسبانید و یا جداگانه با برچسبی که روی آن اسم وسیله را نوشته‌اید، کنار وسایل مشابه قرار دهید. روز اثاث کشی از کارگرها بخواهید موقع حمل و انتخاب جای قرار دادن داخل ماشین دقت بیشتری بکنند البته بهتر است آینه عقد و تابلوهای شخصی با ماشین خودتان حمل شود.


بسته بندی اشیاء هنری و نفیس


معمولا در مورد این اجناس باید از سطوح بالای بسته بندی استفاده کرد. ابتدا با چند لایه پلاستیک حباب دار پوشش مناسب ایجاد بکنید. هنگام این کار بسیار مراقب زوائد حساس و شکننده کالا باشید. معمولا این اجناس به تنهایی داخل یک کارتن یا جعبه چوبی با سایز مناسب قرار میگیرند و فضای خالی را با یونولیت گرانولی یا کاغذ مچاله شده پر کنید. برای محافظت بیشتر خصوصا در جابجایی هایی که خیلی نمی توانید بر کیفیت آن نظارت داشته باشید این کارتن یا جعبه را در مرکز یک کارتن بزرگتر قرار داده و اطراف آن را با یونولیت گرانولی یا کاغذ مچاله شده پر می کنند.


اگر سایز کالا بزرگ است و نمی توانید کارتن مناسب آن پیدا کنید و امکان ساخت جعبه را نیز برای آن ندارید از ورق پنج لایه کارتن استفاده کنید و چند تا یا برش ساده روی آن چیزی شبیه کارتن برای آن درست کنید و دور تا دور آن قرار دهید.


در صورت امکان این اشیاء را روز قبل و با ماشین شخصی حمل کنید و در صورت عدم امکان از کارگرها بخواهید موقع حمل و انتخاب جای قرار دادن داخل ماشین دقت بیشتری بکنند.


بسته بندی آباژور


ابتدا کلاهک و متعلقات آباژور را جداکرده و با دقت داخل کارتن قرار دهید. سعی شود فضای کارتن با اجناسی که به کلاهک فشار می آورد پر نشود. سپس بدنه آن بسته به میزان حساسیت با یک یا چند لایه پلاستیک حبابدار پوشانده می شود. اگر بدنه آن شکننده است داخل یک کارتن بزرگ قرار دهید یا با ورق کارتن پنج لایه دور آن را پوشش دهید. هنگام حمل نکات لازم را به باربرها در مورد دقت در حمل و جای قرار گیری داخل ماشین گوشزد کنید.


بسته بندی لوستر


ابتدا متعلقاتی که قابل جدا شدن است مانند لامپ، لاله، حباب، کریستال و … را جدا کرده و مانند اجناس شکستنی با بسته بندی مناسب داخل یک کارتن قرار دهید. این کار با پائین آوردن وزن لوستر و حذف غالب شکستنی های آن ضریب ایمنی حمل را بسیار بالا می برد. سپس تک تک شاخه ها را با پلاستیک حبابدار پوشش دهید.


اگر حوصله جدا سازی و نصب مجدد کریستالهای ریز را ندارید ابتدا کل لوستر را داخل یک نایلون بزرگ قرار دهید سپس دو نایلون حباب دار را به صورت بعلاوه روی زمین قرار دهید و پس از قرار دادن لوستر در مرکز آن آن را به صورت یک بغچه جمع و با چسب ببندید. می توانید برای اطمینان بیشتر یک ورق پنج لایه کارتن را دور لوستر بپیچید تا محافظت بیشتری را ایجاد کند.


در صورت امکان لوستر را روز قبل و با ماشین شخصی حمل کنید و در صورت عدم امکان از کارگرها بخواهید موقع حمل و انتخاب جای قرار دادن داخل ماشین دقت بیشتری بکنند.


در مورد لوسترهای خاص مانند لوسترهای طبقاتی سعی کنید از افراد متخصص خصوصا شرکتی که از آن خریداری کرده اید استفاده کنید.


بسته بندی فرش


بهترین روش حمل فرش جابجایی به صورت لوله شده است. اگر فرش مدتی استفاده نشده است آن را باز کرده و از عدم وجود حشرات مطمئن شوید. ابتدا فرش را جارو زده سپس در عرض شروع به جمع کردن آن کنید این کار هر چقدر محکم تر انجام شود حمل راحت تر خواهد بود. برای کثیف نشدن ریشه فرش ابتدا پارچه ای را دولا و ریشه را بین آن قرار دهید. اگر قرار است فرش برای مدتی باز نشود حتما از نفتالین یا دیگر دور کننده های حشرات استفاده کنید. اگر فرشها کوچک هستند می توانید بیش از یک فرش راروی هم قرار داده و لوله کنید. پس از اتمام، فرش را داخل کاور مخصوص فرش قرار دهید یا از ملحفه یا چادر برای دور آن استفاده کنید تا در حین حمل در اثر ساییده شدن پشت آن با خسارت مواجه نشوید. در نهایت باید برای جلوگیری از باز شدن فرش دور آن از طناب استفاده کنید توجه کنید که نحوه بستن طناب به صورت مار پیچ با شد تا به فرش آسیب نرسد.


یکی دیگر از روشهای جابجایی معمول و سنتی جابجایی خصوصا برای صادرات ” عدل بندی ” است. در این روش پس از تمام مراحل قبل فرش ابتدا در عرض سه تا شده سپس از هر طرف در طول دو تا می شود که در مجموع چهار لایه می شود. پس از این کار معمولا طناب پیچ شده و داخل گونی قرار می گیرد. اگر برای خارج از کشور ارسال صورت می گیرد این مجموعه داخل ساکهای بزرگ و محکم قرار می گیرد یا چندین لایه پلاستیک حباب دار، نایلون یا گونی دور آن پیچیده می شود.


بسته بندی گیاهان آپارتمانی


بهترین روش برای حمل گیاهان کوچک قرار دادن آنها داخل جعبه های چوبی یا کارتن محکم است. سعی کنید به طریقی مانند کشیدن چند ردیف ریسمان مانند تور مانع حرکت گلدانها در جعبه شوید. داخل هر گلدان چوبی بلند تر از ارتفاع گیاه قرار دهید و با پلاستیک روی کل مجموعه را بکشید. پلاستیک را در چند نقطه سوراخ کنید تا منافذی برای تبادل هوا وجود داشته باشد.


برای حمل گلدانها بزرگ چاره ای بجز حمل به همان صورت ندارید. بهتر است در صورت امکانچوبی در مرکز گلدان قرار داده و دور برگهای گیاه با نایلون پوشانده و بوسیله ریسمان ببندید مانند حالتی که در زمستان برای جلوگیری از سرمازدگی انجام می دهند.


به باربرها در مورد جای قرار دادن گیاهان و ثابت کردن آنها در ماشین نکات لازم را گوشزد کنید.